Trečias kartas nemeluoja? Kodėl į Krokuvą verta važiuoti anksčiau

Kiekviena kelionė į Lenkiją man susipina su darbu ir poilsiu. Pats nežinau kaip tai įvardint. Juk yra posakis: mylėk savo darbą ir tau nereikės dirbti nei vienos dienos savo gyvenime. Čia panašiai. Kadangi per atostogas aš niekad negaliu išsedėti vienoje vietoje, turėti užsiemimą man būtina. O išvažiuoti toli nuo kasdienybės ir atsiduoti raliui – geriausia kas gali būti.

20140527-9

Photo: Lukasz Skubek

Ši kartą vėl atvykau į Krokuvą iki ralio likus dar 8 dienoms, taigi turėjau nemažai laiko treniruotėms. Skrydis į Lenkiją yra labai juokingas, nes vos tik lėktuvui pakilus – jis ima leistis: nespėju nei kompiuterio išsitraukt, ir visi suplanuoti darbai skrydžio metu eilinį kartą nusikelia. Krokuvoje, kaip ir Vilniuje šiomis dienomis, karšta taip kad nėr kur dėtis. Eilinį kartą dėkoju tam, kas išrado kondicionierių. Dėja, sportinėj mašinoj kondicionierių įjungiančio mygtuko dar neradau. Kadangi aš nesuprantu, kaip tokioj prabangioj ir brangioj mašinoj kaip SUBARU gali nebūti kondicionieriaus, vis dar turiu viltį jį rasti.

Pirmoji treniruočių diena prasidėjo žiedinėje Kielce trasoje. Ten tikrąja to žodžio prasme išliejau 9 prakaitus. Asfalto temperatūra siekė 53 laipsnius peklos, o oras įkaito iki 30-ties. Pats nustebau, kai sužinojau, kad pravažiavau 200 km. Prie manęs prisijungė Subaru Driving School instruktorius, toje trasoje dirbantis jau 15 metų. Jis turėjo nemažai naudingų patarimų, todėl taip dirbant laikas prabėgo tiesiog nepastebimai.

IMG_3958

Artimiausias dvi dienas po automobilio testų praleidau su savo naujai užgimusiu šturmanu K. Heller. Taip jį pavadinau todėl, kad praeitą ralį dėl sveikatos problemų jis turėjo praleisti (patekom į šiokią tokią avariją).  Treniravomes būsimo Wysla ralio trasomis. Vis dar neatsikratau nuostabos jausmo, pamačius įvairias ruožų sekcijas kalnuose. Niekad gyvenime neteko stenogramų surašinėti tokiuose keliuose, kuriose kelias tai krenta žemyn, tai šauna į viršų. Buvo tokių kalnų, į kuriuos galėjome “įkopti” tik pirmu bėgiu… Nors ir pirmą kartą važiuojant ruožą tai gerokai stebina ir glumina, reikia susikaupti ir dirbti, ir ilgainiui viskas pradeda atrodyti normalu (kaip ir dauguma dalykų gyvenime)

IMG_3956

Sekmadienis buvo polsio diena, apie kurią galėčiau parašyti rašinėlį “Ką aplankiau vasarą” ir rugsėjo pirmąją įteikti mokytojai. Jei iki šios teksto dalies vis dar turiu skaitytojų – pratęsiu. Važiavome per Krokuva, kai šturmanas staiga paklausė, ar noriu pamatyti įdomią vietą. Aš žinoma neprieštaravau, ir už minutės pasukome į tokį niekuo neišsiskiriantį parkelį. Pastatę mašiną ir minutėlę paėję pamatėme dar neregėtą vaizdą – didžiulį kanjoną, kurio apačioje miškas, ir prūdai su be galo garsiai kurkiančiomis varlėmis. Aš buvau visiškai priblokštas, kad vos už keleto kilometrų nuo centro, mieste, gali būti tokių vietų. Negana to, tai yra autentiška, buvusi koncentracijos stovykla, į kurią atvyko S. Spielbergas ir pastatė visai neprastą filmą “The Schindler’s List”. Iš tos vietos turiu nemažai nuotraukų, užmeskit akį. Ten pravaikščiojom visą pusdienį. Metalinės konstrukcijos nuotraukose – buvusios  kasyklos likučiai, kur buvo ir cemento gamykla, ar kažkas panašaus.

IMG_4013

Pirmadienį ir antradienį vėl praleidau sportiniame automobilyje (gera savaitės pradžia). Šiame ralyje startuosiu su N grupės automobiliu. Paskutinį kartą N grupėje važiavau 2012 metais. Kokie yra pagrindiniai skirtumai tarp šių automobilių? Visų pirma dera paminėti, kas visiems rūpi labiausiai, kiek “arklių”. Mechanikai mane patikino, kad nors ir turime naują motorą, jis niekuo nesiskiria nuo prieš tai buvusio. Taigi, turiu tuos pačius 330 arklių, tik šį kartą jie turi traukti sunkesnį vežimą. O sunkesnį todėl, kad N grupės mašina turi daugiau standartinių dalių: stiklinius langus ir sunkesnes pakabos detales, bei įvairių nereikalingų smulkmenų kaip elektra valdomi langai ar reguliuojami veidrodėliai, kurie aišku neveikia. Žinoma, trasoje svorio skirtumas jaučiasi: reikia ankščiau ir sunkiau stabdyti, mašina šiek tiek vangiau greitėja. Taip pat, R grupės Subaru buvo kiek vikresnė kelyje, dėl pakabos konstrukcijos ( į detales nesileisiu). Tačiau, nėra to blogo, kas neišeitų į gerą. Dabar, N grupėje galiu varžytis su panašių charakteristikų automobiliais. Galiu sėkmingai pasilyginti savo vairavimo kokybę, nekeliant klausimo kur mašinos, o kur mano trūkumai, nes technika yra daugiau ar mažiau vienoda.

Photo: Lukasz Skubek

Photo: Lukasz Skubek

Testų metu turėjau dar neregėtą įvykį. Važiuojant ruože, kai greitis siekė 140-150 km/h, staiga kažkas sušmėžavo palei stiklą, jau maniau paukštis ar kas. Man vos spėjus apie tai pagalvoti salonas buvo pilnas pūkų ir plunksnų, chaotiškai skraidžiojančių ir tarytum ieškančių durų atgal, į laisvę. Taigi, esantis mažas liukas ant stogo buvo lemtingas vienam paukšteliui. Mechanikai ilgai spajudėsi bandydami jį ištraukti, reikėjo net liuką išardyti. Dėja, paukštelio galvos taip ir neradome… Manau tai iš pat pradžių buvo kažkoks begalvis paukštelis, jeigu bandė taranuoti taip greitai lekiantį Subaru.

IMG_4127

Iš viso turėjome tris testų dienas, kur bandžiau automobilį skirtingose trasose. Nuvažiavome 300-400 km ir naujoje mašinoje jaučiuos vis geriau. Iš esmės treniruotėmis esu labai patenkintas. Su komanda taip pat sekas sutarti vis geriau. Man labai patinka mūsų mechanikai ir inžinieriai, kurie po daugelio metų jau yra tikri profai. Didelių rezultatų aš dar neparodžiau, todėl nėra ir daug priežasčių švęsti. Tačiau, mes einam teisinga linkme, komanda tiki manim, kaip ir aš pats. Progresuoju, ir tikiuos, pakankamai sparčiai.

Šį savaitgalį startuosiantis ralis “Rajd Karkonoski” – vienas sudėtingiausių visame sezone. Tai jau trečias mano ralis  “Subaru Poland Rally Team” sudėtyje. Lenkai sako, kad kalnuose vyksiantis ralis pasižymi labai techniškais, siaurais ir vingiuotais keliais, kurie yra dar ir pakankamai nelygūs. Aš pats dar tų trasų nemačiau, bet esu tikras, bus labai įdomu. Esu dėkingas visiems už palaikymą!!!

[su_custom_gallery source=”media: 668,667,666,665,664,663,662,661,660,659,658,657,656,655,654,653,652,651,650,649,648,647,646,645,644,643,642″ limit=”30″ link=”lightbox” width=”120″][su_custom_gallery source=”media: 668″ limit=”30″ link=”attachment” width=”120″][/su_custom_gallery]

      

2014/05/28 Old but Good